Amerikaanse auteur Dan Brown signeert online voor bol.com en DDB.

Woensdag 12 februari 2014 — De Amerikaanse auteur Dan Brown was onlangs in Amsterdam voor de promotie van zijn nieuwe bestseller Inferno. Omdat online retailer bol.com gelooft dat je online ook kan inspireren en een ervaring creëren, stelde bol.com Dan Brown voor om voor het eerst in zijn carrière een online signeersessie te houden. De auteur van onder andere de Da Vinci Code, stemde onmiddellijk in om deel te nemen aan deze exclusieve signeersessie.

Tijdens een chatsessie kon een selecte groep mensen één voor één een gesprek aangaan met de schrijver en hem vragen om een exemplaar van Inferno te tekenen. Voor de gelegenheid betrof het een speciale, gelimiteerde editie van het boek.

De online signeersessie is een idee van DDB Brussels, het was eerder al een succes voor bol.com tijdens de boekenbeurs van Antwerpen. Daar konden klanten van bol.com hun boeken laten signeren tijdens een chatsessie met onder andere bestelling auteurs Jeroen Meus en  Luc Deflo. Deze actie gaf voor het eerst een soort intimiteit aan online kopen. Door het succes kreeg de online signeersessie nu ook een vervolg in Nederland.

Advertiser: bol.com
Agency: DDB Brussels
Campaign: Online signeersessie Dan Brown
Strategic team: Dominique Poncin - Maarten Van Daele