DDB Brussels wint pitch Belgische Brouwers en VLAM

Woensdag 18 september 2013 — De Belgische Brouwers, één van de oudste beroepsverenigingen in de wereld, heeft voor het eerst een pitch uitgeschreven voor een generieke campagne rond Belgische bieren en de Belgische biercultuur. Met een reeks activaties willen ze meer trots creëren rond onze eigen bieren. De pitch en het uitwerken van de campagne gebeurt onder de ervaren leiding van VLAM, die al successen boekte met haar campagnes voor andere nationale producten zoals brood, melk en Belgische kazen.

Na een pitch met Mortierbrigade en Darwin BBDO koos VLAM en de Belgische Brouwers unaniem voor DDB Brussels. “Zowel strategisch als creatief waren ze heel overtuigend en we geloven dat we met hen een gedragsverandering kunnen teweegbrengen bij de Belg”, vinden zowel Marina Sablon van VLAM als Anouk Lagae van de Belgische Brouwers.

De Belgische Brouwers groepeert bijna alle brouwerijen van het land. Haar belangrijkste taak bestaat in de verdediging van de algemene belangen van de brouwerijsector en dit op economisch, sociaal en moreel vlak.