DDB en bpost bank experimenteren met beleggingsfondsen tijdens doorvertelspel

Donderdag 4 januari 2018 — Met de slogan “Met een duidelijke uitleg kan iedereen beleggen” positioneert bpost bank zich nog steeds als de bank die bankieren makkelijk maakt. In een nieuwe campagne toont DDB hoe je bij bpost bank eenvoudig en makkelijk geholpen wordt bij het beleggen. Bekijk het resultaat van het experiment hieronder.

Bij aanvang van het nieuwe jaar bedacht DDB Brussels een nieuwe campagne voor bpost bank. Voor heel wat mensen is beleggen heel complex. bpost bank brengt daar verandering in. Zij kiezen voor de verstaanbare manier en maken er hun hoofddoel van om beleggingen zo makkelijk en efficiënt mogelijk over te brengen.

Experiment
De bank maakt die boodschap duidelijk aan de hand van een geïntegreerde 360° campagne waar zowel TV, pre-rolls, content, outdoor als print worden ingezet. De TV-spot omvat een experiment waarin een financieel expert van bpost bank een beleggingsfonds uitlegt. Daarop wordt gevraagd aan de klant om de financiële term uit te leggen aan 4 andere personen. De laatste klant krijgt daarop de opdracht om de term opnieuw uit te leggen aan de financieel expert. Met succes.

Naast een traditionele 30 seconden spot is er ook een langere versie voor de social media van bpost bank.

Clients: Thierry Ballas, Katrien Sermijn

Brand: bpost bank

Campaign: invest

Agency: DDB Brussels

Creative Director: Odin Saillé

Concept: Jonathan d’Oultremont

Creative team: Bart van Goethem, Fred Van Hoof

Accountmanagement: Francis Lippens, Romy Vierhouten, Margaux Mariens

Dtp: Steven De Vlieger

TV Producer: Brigitte Verduyckt

Productie: Geronimo

Producer: Erik Van Overloop

Regisseur : Wim Geudens

Dop : Piet Deyaert

Media: Space

bpost bank: "Met een duidelijke uitleg kan iedereen beleggen."