DDB en Studio Brussel zoeken steun voor ‘De Nieuwe Lichting’

Woensdag 1 februari 2017 — Studio Brussel heeft de finalisten van "De Nieuwe Lichting 2017" bekend gemaakt. Een professionele jury - met onder andere Jan Paternoster, Flip Kowlier en Eppo Janssen - selecteerde 8 aanstormende talenten die het tegen mekaar zullen opnemen in een spannende race naar de titel. DDB Brussels ging op bezoek bij de ‘fiere’ ouders van de kersverse finalisten.

Meer dan 850 bands schreven zich in voor ‘De Nieuwe Lichting 2017’, waaruit we tussen september en december al de 60 besten kozen. Een professionele jury had de aartsmoeilijke taak om die 60 tot 8 te reduceren. De vakjury bestond uit mensen met ervaring. Voorzitster Kirsten Lemaire trommelde Jan Paternoster (Black Box Revelation), Flip Kowlier (Ertebrekers), Eppo Janssen (Pukkelpop) en Jonas Boel (Focus Knack) op.

Zij kozen deze acht finalisten: Black Leather Jacket, Kai Wén, Me & The Critters, The Lighthouse, Tundra, Tamino, Ludoviq en A M A Z U M I.

Tot en met 3 februari kan je via stubru.be stemmen op je drie favoriete bands. Die vrijdag spelen alle acht finalisten live in de AB en worden de drie winnaars bekendgemaakt. “Stubru wil met ‘De Nieuwe Lichting’ een podium geven aan aanstormend talent”, licht Odin Saillé, creatief directeur van DDB, toe. “Een fantastische ruggesteun voor jonge artiesten die het sowieso al moeilijk hebben om door te stoten in de muziekwereld.” DDB ging op bezoek bij de ouders van de finalisten en polste hen naar de fierhied op hun toekomstige popsterren.

Credits:

Klant: Jan Van Biesen, Witse Van Rillaer