DDB geselecteerd met leeg bord en middelvinger

In het kader van de De Standaard Solidariteitsprijs, selecteerden de vakjury twee advertenties van DDB. De geselecteerde creaties werden gemaakt voor VBBB en de Voedselbanken.

DDB creëerde 2 opvallende krantenadvertenties die op een verrassende manier in interactie gaan met de lezer.

Voor de Vereniging Begeleiding en Bevordering van Borstvoeding (VBBB) werd er bewust een al dan niet bewuste middelvinger opgestoken naar het feit dat moeders die borstvoeding geven nog steeds vaak veroordeeld en gestigmatiseerd worden.

Het ontnuchterende feit dat bijna 180.000 Belgen het afgelopen jaar voedselhulp nodig hadden, werd voor de Belgische Federatie van Voedselbanken op een sobere maar intrigerende manier geserveerd in de vorm van een QR-code op een leeg bord. Door ze te scannen, kon het bord voor een kleine bijdrage gevuld worden.

Lezers kunnen vanaf vandaag hun stem uitbrengen op hun favoriete advertentie via de website van De Standaard. De winnaar wordt begin september bekend gemaakt.

Client Contact Voedselbanken: Peter Van Bossuyt, Jozef Mottar

Creative Direction: Kwint De Meyer

Creation: Gaël Fouquet

Digital Development: MAKE Digital

Account Management: Eline Rasson

Client Contact VBBB: Els Flies

Creative Direction: Kwint De Meyer

Creation: Simon Detournay, Célestin Metens

Account Management: Lore Desmet

Over DDB Brussels

Our long-standing experience with people-focused brands (VW, IKEA, bpost bank, Kom op tegen Kanker, Recupel, Thalys, Mega…) inspires an internal culture based on creativity & humanity. This helps us come up with creative business solutions that interact with how people behave today. Our solutions go beyond what is traditionally labeled as advertising and can propel a brand for years.

With a headcount of around 40 people, we are large enough to take up the most serious challenges, while remaining agile enough to respond in real-time to new opportunities.

Excelsiorlaan 75-77
1930 Zaventem