DDB rekruteert creatief talent in 6 seconden.

Vrijdag 29 maart 2013
In tijden van "continuous partial attention" bij consumenten moeten bureaus scherp talent aantrekken dat in staat is om al even scherpe campagnes te maken voor klanten. Daarom stelt DDB Brussels een nieuwe rekruteringsactie voor die de klassieke "elevator pitch" nog net iets uitdagender maakt. De actie richt zich naar studenten die nu slechts 6 seconden krijgen om Peter Ampe, creatief directeur bij DDB, te overtuigen van hun vaardigheden. Ofwel, exact de lengte van één videofragment via Vine.

Tussen 1 april en 31 mei kunnen jonge creatieven tonen wat ze in hun mars hebben door hun Vines-opnames te verspreiden via de hashtag '#ddbexpress'. Na deze periode worden de 10 beste filmpjes geselecteerd door de DDB-jury. Op maandag 3 juni worden de 10 winnaars via Facebook bekend gemaakt. Zij gaan door naar de volgende ronde, die plaats vindt op de trein naar Cannes.

Met DDB naar Cannes

DDB heeft 10 TGV-tickets voorzien, maar slechts 2 individuen zullen de selectieproef onderweg overleven en samen met het bureau naar het festival kunnen. Beide winnaars krijgen een ticket, inclusief verblijf, aangeboden. Op 16 juli vertrekt de 'DDB Express' richting het zuiden. Bij iedere halte zal 1 deelnemer afvallen en met de volgende trein opnieuw richting België moeten vertrekken.

Na Cannes krijgt het winnende duo even de tijd om uit te rusten. Kort daarna mogen ze het beste van zichzelf geven tijdens een stage bij DDB.

Agency:  DDB Brussels
Executive Creative Director:  Peter Ampe