Pre-roll concerten zetten jonge talenten in voorprogramma van ’s werelds grootste artiesten

Dinsdag 6 juni 2017 — Studio Brussel, een Belgische radiozender, organiseert elk jaar een talentenjacht voor jonge opkomende artiesten. ‘De nieuwe lichting’, zo heet de zoektocht, wordt verkozen door de luisteraars na een liveshow in de bekende zaal Ancienne Belgique. DDB Brussels bedacht een manier om hen een duwtje in de rug te geven. Hoe? Via heuse pre-roll show cases in het voorprogamma van de grootste wereldsterren.

Wie ‘De Nieuwe Lichting 2017’ wil leren kennen, kan dat ook op YouTube. Om de kersverse winnaars nog een extra duwtje in de rug te geven, plaatste DDB Brussels ‘DNL’17’ in het voorprogramma van ’s werelds meest beroemde artiesten via heuse pre-roll showcases. Drie 30 seconden-spots die als perfecte opwarmer dienen voor de populairste muziekvideo’s op het internet. Zo plaatsen DDB Brussels en Studio Brussel, De Nieuwe Lichting letterlijk in het voorprogramma van de grootste sterren en meest bekende artiesten ter wereld. De pre-rolls showcases zijn getarget op filmpjes van liveoptredens die de kijkers het gevoel moeten geven een waar concert te volgen. Iets wat voor De Nieuwe Lichting binnenkort ook werkelijkheid wordt, want deze zomer spelen de winnaars in het voorprogramma van de wereldsterren op Pukkelpop.

CREDITS :

Clients : Jan Van Biesen, Witse Van Rillaer