De digitale expansie van DDB draait op volle toeren.

Donderdag 26 april 2012 — Vandaag maakt DDB het nieuws bekend dat het bureau 2 nieuwe digitale klanten aan z'n portfolio mag toevoegen.

Eerder deze maand raakte bekend dat het bureau z'n creatieve teams versterkt met de komst van digitaal zwaargewicht Iulian Danaila. Iulian werd gerekruteerd bij Wieden+Kennedy en startte zijn niet-onopgemerkte carrière bij AKQA in Amsterdam. Bij DDB zal hij instaan voor zowel de creatieve uitwerking van nieuwe digitale concepten, als de artistieke vormgeving ervan. Simon De Pauw en Emilie Piret (ex-Register.be) vervoegden het digitale team. Samen zullen ze tal van nieuwe online projecten voor DDB's klanten opstarten en mee in goede banen leiden. Bert Gybels (ex-Boondoggle) tot slot, wordt DDB's nieuwe community manager.

Vandaag maakt DDB het nieuws bekend dat het bureau 2 nieuwe digitale klanten aan z'n portfolio mag toevoegen. Na een spannende pitch wint DDB, naast het huidige above en below luik, nu ook het sociale media budget van Volkswagen erbij. Op deze manier zullen VW's on- en offline campagnes in de toekomst op een nog efficiëntere manier geïntegreerd kunnen worden. Hiervoor zal DDB o.a. nauw samenwerken met een aantal sociale media experts uit de twitter-wereld.
Last but not least, verkiest ook McDonald's DDB als nieuwe partner voor zijn digitale communicatiebudget. Zo zal het bureau in de toekomst zowel instaan voor de uitwerking van nieuwe online campagnes en de vaste webstek van McDonald's, als alle communicatie van het merk via sociale media en mobiele platformen. Bij DDB kijkt men vol enthousiasme uit naar de samenwerking. "Samen met het bestaande digitale werk, bevestigen deze 2 recente wins dat DDB Brussel ook in het conversatietijdperk merken helpt schitteren," aldus Geert Desager, COO bij DDB Brussels.

“Enkele jaren geleden besloten we als eersten binnen het DDB netwerk om al onze disciplines onder één P&L samen te brengen. Deze media neutrale aanpak, samen met een jonge dynamische ploeg van creatieve talenten die als één team co-creatief samenwerken, werpt vandaag meer dan ooit zijn vruchten af.”, voegt Yves Bogaerts, CEO van DDB er nog aan toe.