IKEA & DDB met intieme slaapkamer campagne

IKEA wil dat België de liefde voor hun slaapkamer herwint. De slaapkamer is de meest onderschatte ruimte van ons huis. Ze is echter de ruimte bij uitstek waar we onszelf kunnen zijn. Daarom maakte DDB Brussels een geïntegreerde campagne voor IKEA waar ze op zoek gaan naar de slaapkamerrituelen van de Belgen.

We brengen ruim een derde van onze tijd door in de slaapkamer. Niet enkel om te slapen, maar ook om ons klaar te maken voor de dag of om te ontspannen voor de nachtrust. Deze slaapkamerrituelen hebben een niet te onderschatten belang. IKEA zal via sociale media en banners de Belgen bevragen naar de slaaprituelen en het slaapgedrag van de Belgen.

Drie poëtische TV spots tonen IKEA producten, die voorwerpen vervangen die je als kind gebruikte tijdens of voor het slapen gaan.

We zien een twintiger die als kind alleen kon slapen met zijn bruintje de beer, nu de slaap vatten met een kussen tussen zijn armen geklemd.

We zien bij een alleenstaande vrouw een lamp op een nachtkast branden ter vervanging van het anti-monsterlampje als je klein was.

En een oma herbeleeft de kussengevechten van haar jeugd, door haar kussen in de opslagbox te werpen.

De vertederende spots sluiten af met: IKEA slaapkamers. Je dag eindigt goed.

De intieme campagne toont momenten en situaties waar elke Belg zichzelf in kan herkennen. En die de Belg even moet doen stilstaan. De slaapkamer is namelijk een ruimte die meer aandacht verdient. Ze dient niet enkel om te slapen maar is ook de ideale plek om tot rust te komen. Kortom de slaapkamer is een kamer waar we van zouden moeten dromen.

Over DDB Brussels