IKEA België en DDB lanceren nieuwe campagne rond webshop

Dinsdag 17 april 2018 — Online een IKEA-zetel kopen en die thuis laten leveren? Het kan nu ook in België. IKEA lanceerde op 8 februari online shoppen met thuislevering op de Belgische markt. Voor de daarbij horende campagne deed IKEA een beroep op DDB Brussels.

Het heeft even geduurd, maar voortaan kunnen ook Belgen hun IKEA meubelen online kopen en thuis laten leveren. Je kan 24/7 kiezen uit 10.000 producten, om die vervolgens gewoon aan je voordeur te laten leveren.

Geïntegreerde campagne
Om dit aan te kondigen creëerden IKEA en DDB Brussels een campagne op verschillende touchpoints. Een no-nonsense outdoor campagne toont aan hoe enkele zopas bestelde items alvast een plaats krijgen in het interieur. Het concept werd doorgetrokken in digital en social media.

Om extra visibiliteit te genereren werd ook het outdoormeubilair onder handen genomen. Zo werden een vijftal bushokjes omgetoverd tot gloednieuwe IKEA winkels die de naam van de halte meekregen, om aan te tonen dat je nu werkelijk overal kan shoppen. Ga dus zeker eens langs bij IKEA Bascule, IKEA Dampoort, IKEA Zuid, IKEA Gare de Namur of IKEA Centraal Station.

Campaign: Launch of the IKEA webshop

Client : IKEA Belgium

Contacts : Miguel Aguza & Peter Jongert

Agency : DDB Brussels