IKEA en DDB Brussels tellen schaapjes in nieuwste televisiespot

Maandag 7 mei 2018 — IKEA en DDB Brussels lanceren vandaag hun vierde en voorlopig laatste tv-spot rond het jaarthema ‘Breng je living tot leven’. In z’n nieuwste creatie haalt IKEA de natuur naar binnen. Letterlijk dan, want de living blijkt ook het ideale speelterrein van enkele dromerige schapen.

In een komische nieuwe spot zien we een kudde schapen de living van een nietsvermoedende man inpalmen. De man droomt even weg in zijn nieuwe fauteuil, waarna hij omsingeld wordt door een twintigtal blatende beestjes. Hij probeert ze eerst nog uit z’n woonkamer te verjagen, maar besluit toch om de dieren hun gangen te laten gaan. Meer nog: hij ontpopt zich in geen tijd tot volleerde schaapsherder.

Natuur
IKEA wil met deze spot de nadruk te leggen op de natuurelementen van een woonkamer. Ze kunnen in vele vormen komen, van natuurlijke materialen en stilte tot weelderigheid. IKEA roept op om je batterijen weer op te laden, even helemaal te deconnecteren en de deur open te zetten voor: moeder natuur. Dat vertaalde DDB in een speelse tv-spot waarbij een kudde schapen de hoofdrol wegkaapte.

Missie
De woonkamer speelt voor IKEA een essentiële rol. Het is de belangrijkste ruimte in huis en wordt voor zoveel verschillende activiteiten gebruikt, afhankelijk van tijdstip, situatie en leeftijd. IKEA wil Belgen bewust maken van de mogelijkheden van hun woonkamer en tonen hoe eenvoudig het kan zijn om deze naar hun hand te zetten.

IKEA hecht veel belang aan dierenwelzijn. Alle schapen in de televisiespot werden uiteraard met het nodige respect behandeld.

De campagne - die bestaat uit digital, social en tv - kwam tot stand met productiehuis CZAR en regisseur Joe Vanhoutteghem

Credit list

Campaign: Make Room For Nature

Client : IKEA Belgium

Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert

Agency : DDB Brussels

CD : Dieter De Ridder

Creation : Antoinette Ribas & Gregory Ginterdaele

Strategy : Dominique Poncin, Jorian Vanvossel

Account team : Francis Lippens,  Annelies Nyns & Maria-Laura Laubenthal

PR – Press Coordinator : Kenn Van Lijsebeth

TV Producer : Brigitte Verduyckt

Production: CZAR

Director : Joe Vanhoutteghem

Producer : Lander Engels

DOP : Grimm Vandekerckhove

Music : It’s A Beautiful Day – Queen

Photography: John Stapels

Breng je living tot leven!