IKEA en DDB starten het nieuwe jaar in primeur.

Woensdag 31 augustus 2011 — Na een intensieve pitch-fase met aanvankelijk 8 bureau's, koos IKEA DDB als merk-partner. Het lange-termijn merkproject dat IKEA voor ogen heeft met DDB, begint in september met de lancering van de nieuwe catalogus 2012.

De lancering die samenvalt met de start van het nieuwe commerciële jaar inspireerde DDB tot het thema "2012. Nieuwe catalogus. Nieuw jaar." Bij een nieuw jaar horen natuurlijk ook goede voornemens en die vinden hun relevantie in de rijkdom aan nieuwe woon-ideeën die de catalogus-lancering tot een jaarlijks evenement maakt.

De campagne richt zich niet enkel tot klanten maar betrekt (voor het eerst) ook de IKEA medewerkers. Zij krijgen in primeur de kans om de nieuwe inspiratie in de catalogus te ontdekken. Hun favoriete pagina's kunnen ze net als voornemens delen met collega's en vrienden op Facebook en Twitter. Via een persoonlijke giftbox voor de medewerkers (met persoonlijk tshirt & pins) en POS materiaal zal de campagne ook op de winkelvloer leven.  Naast de IKEA medewerkers krijgen ook trouwe klanten (leden van het IKEA Family programma) een digitale en "share-able" primeur van de nieuwe catalogus.

De radio- en abribuscampagne geeft het "goede voornemens"-concept verder vorm. Zo toont de abribuscampagne een guitig kereltje dat op zijn eigen manier wat meer aan opruimen wil denken. Of een vrouw die eens vaker in haar  eigen kleerkast wil gaan shoppen. Het digitale luik activeert vervolgens mensen om online de catalogus te ontdekken in functie van hun goede voornemens.