IKEA en DDB tonen de oneindige mogelijkheden van de nieuwe METOD keukens

Vrijdag 23 mei 2014 — Voor de lancering van de nieuwe METOD keukens, wilde IKEA vooral de oneindige mogelijkheden van het nieuwe keukensysteem bekend maken bij het grote publiek. Dit inspireerde DDB Brussels tot het volgende idee: als we de fantasie van een kind kunnen nabouwen, kunnen we elke droomkeuken bouwen. Dit resulteerde in een campagne die al begin dit jaar begon met een grote tekenwedstrijd. Kinderen tussen 6 en 12 werd gevraagd de om de coolste keuken te tekenen. Daarbij konden ze werkelijk hun verbeelding de vrije loop laten. De winnende keuken zou ook werkelijk gebouwd worden.

In totaal werden 624 tekeningen ingestuurd, gaande van prinsessenkeukens over raketkeukens tot robotkeukens. Een professionele jury koos tenslotte voor de piratenbootkeuken van de zesjarige Noortje. De tekening werd vertaald in een echte keuken van meer dan 7 meter lang, volledig opgebouwd uit het nieuwe METOD keukensysteem van IKEA. De onthulling van de keuken gebeurde deze week in de Ravenstein Galerij in Brussel in aanwezigheid van de klas van Noortje en de nationale pers.

De reportage van deze onthulling wordt de komende dagen verspreid via de Facebook pagina van IKEA, hun website en andere sociale media. Wie zelf zijn droomkeuken wil bouwen, kan nog tot 24 mei inspiratie opdoen in de Ravenstein Galerij of een bezoekje brengen aan IKEA.be.  Vanaf 2 juni kan je het nieuwe METOD keukensysteem ontdekken in de IKEA woonwarenhuizen.

Advertiser IKEA Belgium

Media: Initiative Media

start campaign 17/03/2014, reveal 23/05/2014

De METOD keukenuitdaging van IKEA: Noortjes piratenbootkeuken

De piratenbootkeuken van Noortje.