IKEA en DDB tonen hoe spannend nieuw kan zijn

Woensdag 27 augustus 2014 — Eind augustus is het moment waar elk jaar veel mensen naar uitkijken, want dan komt de nieuwe IKEA catalogus uit. Ook deze keer staat die weer volle nieuwe inspiratie om je interieur te doen aanvoelen als compleet nieuw. DDB en IKEA wilden het spannende tonen van een nieuw interieur en kozen daarvoor de kat als symbool. Een kat merkt altijd meteen nieuwe dingen op in huis en zal meteen zijn affectie tonen als die nieuwe objecten in de gunst vallen.

In abribus vertaalt zich dat in 3 visuals met de titel “nieuwe vrienden”. We zien telkens een kat die haar liefde toont of haar territorium afbakent en toont dat de nieuwe IKEA meubels direct deel worden van het huishouden.  Diezelfde boodschap is ook te horen in een radiospot. Een familie installeert hun nieuwste zetel en alle gezinsleden, kat incluis, zijn tevreden met de plaatsing ervan.

Ook al benieuwd naar de nieuwe catalogus? Bekijk hem online, zie wanneer hij in jouw gemeente in de bus belandt of download de app via: http://www.ikea.com/ms/nl_BE/campaigns/2014/catalogue.html?icid=be|ic|inspirational_nl|catalogue_part2_nl

Advertiser IKEA Belgium

Clients Peter Jongert