Krachtig statement IKEA: street artist mag gebouw gebruiken als canvas

Veel verbaasde gezichten op de parking van IKEA Zaventem maandagochtend. De eerste bezoekers stonden namelijk oog in oog met een gigantisch street artwork op het gebouw van IKEA. Het werk is afkomstig van de bekende Belgische street artist Bué The Warrior en het werd op het gebouw geplaatst na een oproep van IKEA zelf.

Dit alles is onderdeel van de Belgische lancering van de IKEA Art Event 2015 collectie. IKEA zet met de collectie een beweging in gang om kunst te democratiseren. Door het toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen. De  IKEA Art Event 2015 collectie bevat werk van twaalf internationale artiesten. DDB en IKEA misten in de lijst een Belgische artiest. Terwijl ons land barst van het talent op het vlak van street art. Bué The Warrior ging de uitdaging aan nadat IKEA hem aan de hand van een Facebook-video uitdaagde.

Bué The Warrior ging het voorbije weekend aan de slag en zijn unieke street art werk is vanaf vandaag te bewonderen op de gevel van het IKEA woonwarenhuis in Zaventem, waar iedereen ervan kan genieten. Dat is ook wat IKEA met deze collectie wil bereiken: kunst voor iedereen toegankelijk maken. Een making-of video van Bué The Warrior die de gevel onder handen neemt is ook al meteen te zien op Bué’s Facebook pagina.

IKEA België ging nog een stapje verder door het ontwerp van Bué The Warrior, in beperkte oplage, te laten drukken op posterformaat. Deze exclusieve posters worden gratis weggeven, en zijn genummerd en gesigneerd door Bué The Warrior. Via de website van IKEA zijn deze posters te bemachtigen. De actie loopt van woensdag 8 april tot en met zaterdag 11 april.

In de tussentijd zal een IKEA team gewapend met gigantische beamers de straat op gaan. 9 werken van de IKEA Art Event 2015 collectie zullen te bewonderen zijn op verschillende gebouwen in de grote, en ook in kleinere steden in België.

Over DDB Brussels