Meer ruimte voor inspiratie in IKEA Wilrijk

In 2011 startte IKEA met de werken om een nieuwe winkel in Wilrijk te bouwen.
Na jaren wachten en maanden werken is de nieuwe IKEA in Wilrijk er eindelijk.

Vlak naast het oude woonwarenhuis moest een nieuwe, grotere IKEA komen met meer ruimte voor inspiratie én een grotere parking. Op de oorspronkelijke site staat nu één van de grootste IKEA woonwarenhuizen van België. Groot, modern en vooral met veel meer ruimte voor inspiratie. Om dit op gepaste manier aan te kondigen haalde DDB alles uit de kast.
Begin januari 2012 ging de eerste fase van start om aan te kondigen dat de winkel tijdens de verbouwingen voor vijf weken sloot. Het werfthema werd vertaald in aangepaste one to one, krant en outdoor communicatie.

Vanaf februari werd de focus verlegd van de bouwfase naar het eindresultaat: een nieuwe, grote winkel met meer ruimte voor inspiratie. Op trams, bussen, regionale televisie, regionale pers ontdekt de Antwerpenaar het vergrootte aanbod aan inspiratie.
Om ervoor zorgen dat iedereen in en rond Antwerpen zou gehoord hebben over de nieuwe winkel, gebruikte DDB een ander – misschien nog meer – voor zich sprekend beeld.
Als er iets is wat onmiddellijk doet denken aan het woonwarenhuis IKEA, is het de blauwe boodschappentas. Voor de campagne werden exemplaren ontwikkeld in extra grote uitvoering voorzien van de korte en duidelijke boodschap: meer ruimte voor inspiratie. De Antwerpenaar zal er niet naast kunnen kijken.

Crédits:

Advertiser :   IKEA Belgium