Nieuwe TV-spot van Volkswagen roept mensen op om geen geld op straat te laten liggen.

Het zijn woelige tijden aan de pomp. Als je niet uitkijkt, kan met de auto rijden een dure aangelegenheid worden. Daarom lanceert Volkswagen de campagne "Laat geen geld liggen", want met de BlueMotion modellen verbruik je minder en geef je minder uit. En dat scheelt direct heel wat euro's in je portemonnee. Bovendien krijg je tot 31 mei interessante voordelen op de Golf en Polo BlueMotion.

De tv spot

In de spot zien we een straatveger die net een hele straat veegde die vol lag met muntstukken. Net op het moment dat hij z’n shift wil afronden komen er weer auto's aangereden die de straat "vervuilen" met euro's. Voor z’n ogen gulpt het geld rinkelend uit de uitlaat van de wagens. Tot het moment dat er een Golf BlueMotion zachtjes voorbijgereden komt die slechts 1 enkele euro uitstoot. Om af te sluiten spoort de spot ons aan om de Volkswagen verdeler op te zoeken tijdens de Save Money = Think Blue opendeurdagen. Het zou toch zonde zijn om geld te laten liggen.

Campagne

De campagne wordt ondersteund door een bijhorende radio- en printcampagne waar telkens op een ludieke wijze wordt gewezen op de besparing die je kan doen als je met een BlueMotion rijdt, een relevante boodschap in tijden van nooit geziene brandstofprijzen.

De spot werd gedraaid in Malaga door het regisseurs-duo Nic & Sune en geproduceerd door Lovo Films.

Radiospot Volkswagen - Doppler

Radiospot Volkswagen - Garage