Opkoperkaartjes beu? Volkswagen komt met de oplossing

Maandag 17 september 2018 — Volkswagen lanceert een ludiek antwoord op de beruchte kaartjes van auto-opkopers. Hoewel die illegaal zijn, blijven ze tot vervelens toe tussen onze ruit zitten. Daarom bedacht Volkswagen een handige sticker die opkopers vriendelijk bedankt voor de moeite. Ze zijn gebaseerd op de ‘geen reclame’-sticker voor op je brievenbus en gratis te verkrijgen bij de concessiehouders.

Je kent ze wel: de kleurrijke, vaak fout geschreven opkoperkaartjes tussen je zijruit. Op parkings tref je ze regelmatig aan, waarna ze meestal op de grond belanden. De meeste mensen vinden ze enorm storend.

In heel wat gemeenten zijn ze zelfs al verboden. Maar dat weerhoudt opkoperbendes er niet van ze nog steeds ongevraagd te verspreiden.

Volkswagen komt nu met een ludiek idee om opkopers te counteren: een sticker. Gebaseerd op de ‘geen reclame’-sticker voor op je brievenbus kan je nu ook een melding op je wagen hangen. Zo laat je duidelijk weten dat opkoperkaartjes bij jou niet welkom zijn. De sticker luidt: ‘Geen opkoperkaartjes a.u.b. - Ik hou (van) mijn VW’. Een simpele maar effectieve oplossing zo blijkt ook. Want de resultaten tot nu toe zijn zeer positief, de mensen die de sticker al opkleefden hadden geen last meer van de opkoperkaartjes.

Voor de gegadigden: de stickers zijn gratis te verkrijgen bij de concessiehouders, zolang de voorraad strekt.

Client: Volkswagen

Contact: Fabienne Jourion

Agency: DDB Brussels

CD: Dieter De Ridder