Pedigree en DDB lanceren interactieve stadswandelingen via abribus-netwerk.

Vrijdag 18 oktober 2013 — Honden hebben elke dag tenminste één uitgebreide wandeling nodig om in goede gezondheid te blijven. Om dat te stimuleren, lanceert Pedigree nog tot 21 oktober verschillende stadswandelingen in Gent en Brussel. Daarvoor gebruiken ze het abribus-netwerk van JCDecaux en Clear Channel.

In totaal kan je als hondenliefhebber 7 verschillende wandelroutes uitproberen. Speciaal aangepaste abribussen gidsen je van de ene poster naar de andere voor wandelingen variërend van 1 tot 2,5 km. De abribussen hebben ook een promotioneel luik: ze nodigen deelnemers uit om hun ervaringen onderweg te delen via de Facebook-pagina van Pedigree. Zo maken de sportieve wandelaars kans op een gratis proefpakket van Pedigree.

In Vlaanderen heeft één gezin op vier een hond in huis. Honden hebben aan mensen ongetwijfeld veel te bieden: vriendschap, bescherming, wandelplezier, gezelligheid. Maar voor wat hoort wat: onze geliefde viervoeters vragen ook aandacht. Elke hond heeft behoefte aan een dagelijkse wandeling van minstens 30 minuten tot 1 uur. Zelfs al kan de vrolijke viervoeter vrij in de tuin rondrennen, toch is het nodig om er dagelijks mee op pad te gaan. Tijdens de wandeling doet hij immers indrukken op buiten zijn bekende omgeving.

De verschillende routes zijn online te raadplegen via www.pedigreewandeling.be

Noot: Deze campagne werd gerealiseerd in het kader van de OOH!Awards, waar het idee in juni nog het goud haalde voor beste 2m2 campagne.

Campaign: Pedigree stadswandeling
Client: Pedigree Belgium (Mars Belgium)
Marketing Manager : Lisa Smet
Agency: DDB Brussels