Ray-Ban Belgium en DDB lanceren nieuwe fotofilters #nofilterjustrayban

Donderdag 29 augustus 2013 — Sinds kort rijden in Gent, Antwerpen en Brussel opmerkelijke trams rond om het uitgebreide aanbod kleurlenzen van Ray-Ban te promoten. De ruiten van de trams zijn voorzien van 9 verschillende kleurfilters, elke filter is een uitvergrote replica van één van Ray-Ban’s gepolariseerde kleurlenzen.

De trams zien er al speciaal uit van buiten, maar de echte Ray-Ban ervaring beleef je binnenin. Als reiziger herontdek je als het ware de stad door de nieuwe reeks kleurlenzen van het populaire merk.
Dit creatief gebruik van de tram is een creatie van Gertjan De Smet. Met het idee won de creatief van DDB Brussels al de hoofdprijs op de voorbije Out Of Home Awards, georganiseerd door Lijncom, Clearchannel en JCDecaux.

Fotogalerij: #nofilterjustrayban

Binnenin de tram bevindt zich ook een interactief luik. Iedere tramreiziger wordt uitgenodigd om met zijn smartphone een foto te nemen, gebruik makend van de gekleurde ruiten, en die online te posten met #nofilterjustrayban. Een leuke knipoog van DDB naar de vele filters die gebruikt worden op mobiele fotoplatformen, zoals Instagram.

Website:

Campaign: #nofilterjustrayban
Client: Ray-Ban Belgium (Luxottica Group)
Marketing Manager : Dagmar Sleuwaegen
Agency: DDB Brussels
Creative Director: Peter Ampe
Creation: Gertjan De Smet
Account Manager : Gertjan De Smet
Strategic planner : Maarten Van Daele
Head of Digital : Geert Desager
Experience Architect : Maarten Breda
Digital production: Simon De Pauw, Sevenedge