Think Blue. Volkswagen laat van zich spreken door een bic.

Vrijdag 8 april 2011 — Minder dan 10 pennen. Dat is het aantal dat er nodig was om de nieuwe Think Blue campagne voor de Volkswagen BlueMotion modellen te creëren. Of omgerekend 0,003 liter. Toegegeven, een Volkswagen BlueMotion verbruikt meer maar het resultaat is onmiskenbaar een relevante en coherente multimediacampagne geworden. In de film, gerealiseerd door Felix&Paul bij productiehuis TRS, doorkruist een in bic getekende Golf BlueMotion een landschap uit gekreukt papier op de muziek van Nicolas Vandooren. De advertenties, de affichage, de raambestickering…alles werd op enkele weken tijd uit de meesterlijke pen van Vincent Wauthier getoverd. Ook de radio kreeg de recyclage aanpak. Zo werden de scripts met de hand geschreven op restjes enveloppe. De hanepoten van de copy zorgden voor een extra uitdaging tijdens de opname’s bij Studio 43. Voor de fleetmarkt werd een « zuinige » encart gecreëerd op microformaat, eveneens in pen uitgewerkt. Net zoals de bus aan bus folder. Het resultaat is een campagne die niet onopgemerkt voorbij zal gaan, al was het maar om de manier waarop het milieu gerespecteerd werd.

Client : Volkswagen.
Contacts : Pierre Lalmand, Manu t’ Kint.
Agency : DDB.
Account Team : Miguel Aguza, Quentin, Maryns, Marie-Anne Renguet.
AD : Paul-Henri & Bill.
Copy : Bill & Paul-Henri.
TV Production Cy : TRS.
Director : Felix & Paul.
Producer : Frederik Zaman.
Original Music : Nicolas Vandooren.
Radio Production Cy : Studio 43.
Agency Producer : Brigitte Verduyckt.
Media : TV, Radio, Print, Mailing, Bannering, Showroom, etc.

TV spot Volkswagen Think Blue Days 2011