Volkswagen en DDB beschermd door 40 jaar Golf

Maandag 15 september 2014 — Sinds zijn introductie 40 jaar geleden, zorgt de Volkswagen Golf dat innovatieve technologieën voor het grote publiek beschikbaar worden. Om deze historische verjaardag te vieren, maakten Volkswagen België en DDB Brussels een passende televisie- en YouTube spot in de gekende Volkswagen traditie. Daarin staat het thema ‘veiligheid door ervaring’ centraal.

De spot vertelt het verhaal van een oudere vader en zijn zoon die na een weekendje uit terugkeren in hun nieuwe Golf. De zoon zit achter het stuur, zijn vader valt vrijwel meteen in slaap. De zoon is gecharmeerd door zijn slapende vader en bekijkt hem met enige trots. Op dat moment waarschuwt zijn vader hem voor een tractor, hij doet dat zonder zijn ogen te openen. De zoon is nog aan het bekomen van de opmerking als ook een geluidssignaal hem waarschuwt voor een object verder op de weg. De zoon kan daardoor tijdig remmen en de boodschap verschijnt : “Voel je beschermd door 40 jaar ervaring. Volkswagen Golf.”

7 generaties bescherming

De Volkswagen Golf is al aan de zevende generatie toe. Ook bij deze generatie worden opnieuw belangrijke technologieën gedemocratiseerd. De noodremfunctie Front Assist helpt bij het verhinderen van een aanrijding met een voorligger. Wanneer men te dicht nadert krijgt de bestuurder waarschuwingssignaal. Wanneer die vervolgens niet reageert, vermindert Front Assist de snelheid om de kans op een aanrijding te verkleinen.

Het Adaptive Cruise Control-systeem van de Golf werkt met een automatische afstandscontrole. Het systeem houdt de ingestelde snelheid en de afstand tot het voor u rijdende voertuig zelfstandig aan met behulp van een radar. Voegt er een langzamer voertuig in, dan remt de Adaptieve Cruise Control de auto af. Indien nodig brengt het systeem het voertuig volledig tot stilstand.

Naast deze tv-campagne is er ook nog een radio & print-campagne om deze verjaardag mee in schoonheid te vieren.

Op www.volkswagen.be kan je de historische condities naar aanleiding van 40 jaar Golf terugvinden.

Client: Volkswagen

Marketing Manager: Nicolas Deturck

Advertising Manager: Tony Peetermans

Agency: DDB

Creative Director: Peter Ampe

Creative Team: Rom&John, Peter Ampe

Strategy: Dominique Poncin & Maarten Van Daele

Account team: Sylvie De Couvreur, Silvie Erzeel, Quentin Maryns & Pieterjan Schouppe

TV-Producer: Brigitte Verduyckt

Design: Ben Hiffe

PR: Michael D'hooge

Production company: Caviar

Director: Jonathan Herman

Producer: Eva Van Riet

Music: Sonicville – Phile Bokken

Photographer: Christophe Gilbert

Production company (radio): Sonicville

Copy radio: Philip Maes, Rom&John

VW Golf: 40 jaar bescherming

De Golf. Beschermd door 40 jaar ervaring.

Michael D'hooge