Volkswagen en DDB gaan mee in de flow van vrouwelijk DJ-collectief Supafly

Klaar voor een nieuwe Off track? Deze keer richt Volkswagen de spotlights op 4 DJ’s die female hiphop een eigen gezicht hebben gegeven in de Belgische dansscène.

Vandaag rolt Volkswagen de vijfde aflevering uit van Off track, de intussen welgekende docureeks van Volkswagen die verhalen brengt van gepassioneerde mensen die  het liefst buiten de lijntjes kleuren. Een aflevering die helemaal in het teken staat van “Peace, love & unity”, een leidraad die als een pompende bastoon weerklinkt doorheen het muzikale parcours van Supafly.

We volgen de dames langs hun favoriete platenzaak, maken een tussenstop bij Radio Bruzz waar ze elke donderdag live gaan, en eindigen in Gent, waar het collectief het openingsfeest van DOK afsloot met een onvergetelijke DJ-set. Een verhaal van 4 eigenzinnige dames die hard hebben moeten knokken om hun eigen plek te veroveren in de overwegend mannelijke hiphopscène. Respect!

Van Crevette Records in Brussel naar Radio Bruzz tot de Oude Dokken in Gent: een verhaal van grooves en vibes.

Brussel, Crevette Records

De favoriete vinylzaak van Supafly. Hier brengen onze DJ’s uren en uren door met snuffelen in platenbakken. Mieke: “Rap, bass, dubstep, reggae of house, het maakt niet uit. Zolang het maar verrast, prikkelt en mensen in beweging brengt. Een ideale plek om ontdekkingen te doen, nieuwe sounds op te pikken en die tijdens een volgende set uit te proberen. Een must go voor alle fans van alternative dance!”

Brussel, Bruzz Radio

Onze roadtrip voert ons vervolgens naar de studio’s van Bruzz Radio. Elke donderdag om 21u gaan de Supafly-DJ’s hier live. Nadia: “We doen hier veel meer dan alleen wat plaatjes draaien. Intussen is onze radioshow uitgegroeid tot een platform waar nieuw vrouwelijk talent, artiesten en DJ’s zich tot een ruimer publiek kunnen wenden. Hier delen we onze passie voor muziek, inspireren we vrouwelijke artiesten en brainstormen we over nieuwe initiatieven. En dat allemaal live. Keer op keer een geweldige ervaring!”

Gent, Oude Dokken

DOK is een tijdelijke invulling van een braakliggend terrein in de oude haven van Gent. Elke zomer ontpopt deze plek zich tot een inspirerende ontmoetingsplek met kleine en grote evenementen voor jong en oud. Fatou: “DOK is het soort plek waar wij ons helemaal thuis voelen. Waar onze waarden, ‘Peace, love & unity’, echt tot leven komen. Hier draaiden we de afsluitende set van het openingsfeest op 28 april. Een geweldige ervaring!”. Ook deze zomer pakt DOK weer uit met tal van activiteiten en evenementen voor elke leeftijd. Een absolute aanrader voor al wie de zomer ‘s door een andere bril wil bekijken.

Hieronder de volledige aflevering.

Client: Volkswagen Belgium
Contact: Cindy Vanobbergen, Jo Lories