Volkswagen en DDB maken radiospot met vice-wereldkampioen beatbox

Maandag 25 augustus 2014 — Voor de viering van 40 jaar Golf, maakten Volkswagen België en DDB Brussels een radiospot met vice-wereldkampioen beatbox Roxorloops. In de radiospot hoor je een kindje dat de slaap niet kan vatten en zijn vader vraagt om nog een verhaaltje te vertellen. De papa kiest niet voor een traditioneel sprookje, maar imiteert de rustgevende geluiden van een rit met de nieuwe Volkswagen Golf. De spot wordt afgesloten met de boodschap : "Voel je beschermd door 40 jaar ervaring. De nieuwe Volkswagen Golf."

De verschillende generaties van de Golf zorgden ervoor dat innovatieve technologieën ook voor het grote publiek toegankelijk werden. Zo zorgde de eerste generatie Golf, gelanceerd in 1974, voor de doorbraak van de dieselmotoren. Bij de tweede generatie was ABS al beschikbaar, in 1996 werd het standaard. Sinds 1992 waren er bij de derde generatie Golf airbags te verkrijgen, in 2002, bij de Golf 4 maakten ze deel uit van de standaard uitrusting.

De Volkswagen Golf is al aan de zevende generatie toe. Ook bij deze generatie worden opnieuw belangrijke technologieën gedemocratiseerd. Zo behoren, naast de 9 airbags, ook vermoeidheidsdetectie, noodremsystemen, adaptieve snelheidsregelaar, ESP en vertrekhulp bij bergop vertrekken bij de standaarduitrusting op de nieuwe Golf.

Senjka ‘Roxorloops' Danhieux stond in voor de geluiden van de spot. Roxorloops begon met beatboxen op zijn 17 en kroonde zich in 2004 tot Belgisch kampioen. Een jaar later werd hij al meteen vice-wereldkampioen. Door het bestuderen van ritmes en klanken is hij één van de pioniers op vlak van “newskool” beatbox techniek. Zijn veelzijdigheid zorgt ervoor dat hij verschillende muziekgenres aan kan. En nu dus ook geluiden voor het slapengaan.

Client: Volkswagen

Marketing Manager: Nicolas Deturck