Volkswagen en DDB upgraden bedrijfswagens tot businesskaartjes.

Dinsdag 13 januari 2015 — Volkswagen en DDB Brussels lanceren vandaag een nieuwe saloncampagne ter promotie van VW's bedrijfsvoertuigen. In de hoofdrol niet enkel VW Transporter, Crafter en Caddy maar ook eigenaars en kopers.

"Al meerdere decennia maken Volkswagen bedrijfsvoertuigen het mooie weer als betrouwbare partners van beroepsmensen en zelfstandigen. Naast de ervaren Transporter, genieten ook de Crafter en Caddy een uitstekende reputatie. Die zekerheid en vertrouwen straalt ook af op eigenaars en hun zaak. Vanuit dat inzicht vertrokken we voor deze nieuwe campagne.” duidt Marc Donner, Marketing Manager bij Volkswagen Commercial Vehicles.

Creatief werd dit inzicht vertaald naar een campagne die de VW bedrijfsvoertuigen omtovert tot graag geziene visitekaartjes. Het vertrouwen die men met een VW bestelwagen uitstraalt maakt immers indruk. Behalve tv-spots en een strakke print campagne, is er ook een interactieve bannercampagne.

Volkswagen vond het namelijk tijd om iets terug te doen voor haar B2B-klanten. In plaats van hun voorziene banner-ruimte aan zichzelf te besteden, stelt Volkswagen een platform voor waar kleine zelfstandigen hun eigen advertentie zelf kunnen samen stellen. Door hun bedrijfsinformatie virtueel op een Volkswagen bedrijfsvoertuig te plaatsen kunnen ze hun ideale visitekaartje zelf samenstellen.

Deze gepersonaliseerde advertenties zullen in een later stadium regiogebonden getoond worden op grote nieuwssites waaronder Het Nieuwsblad, HLN, Sporza… Deelnemende zelfstandigen kunnen zich op deze manier verzekeren van extra visibiliteit en een sterke indruk bij potentiële klanten.

Volkswagen Business Cards Caddy & Transporter (NL)

Volkswagen Business Cards Crafter (NL)

Volkswagen Business Cards - Caddy
Volkswagen Business Cards - Transporter