Volkswagen Polo en DDB goed voor het zelfvertrouwen

Dinsdag 26 mei 2015 — Met z’n technologische nieuwigheden en standaard veiligheidssystemen valt makkelijk te bewijzen dat rijden met een VW Polo je vertrouwen geeft in het verkeer.

Om deze boodschap over te brengen bij een doelgroep van jonge professionals, gingen VW en DDB nog een stapje verder. In een nieuwe campagne getypeerd door VW's sympathieke twinkle, wordt gespeeld met het inzicht dat vertrouwen achter het stuur ook een weerslag heeft op het dagelijkse leven. Dit inzicht leidde tot een reeks creaties in verschillende media. Allen draaien ze rond jonge urban professionals die zich plots erg zelfzeker voelen in hun relatie met hun CEO.

In een tv-commercial zien we een jonge werknemer die iets te laat is voor een meeting. Vanuit zijn Polo belt hij om te melden dat hij ietsje later zal zijn, maar dat zijn baas ondertussen al een koffie mag klaarzetten. Ook in de radio horen we een jongere die vol vertrouwen tegen zijn CEO praat, een gevoel gevoed door zijn zelfzekere rijstijl. Deze lijn werd ook vertaald in een evenementiële outdoor en later deze maand komt er een online activatie die zich richt op jonge sollicitanten.

Alle uitingen moeten een jongere doelgroep leiden naar de Polo en de opendeurdagen van 28 mei tot 6 juni.

VW POLO TVC