VW en DDB openen meer dan 100 particuliere showrooms in België.

Om de nieuwe Golf te promoten, doet Volkswagen een beroep op echte kenners: de 2.000 Golf-eigenaars die hun wagen al kochten vóór hij verkozen werd tot Auto van het Jaar. Tijdens de “Golf Drivers Days” kan elk van hen een eigen showroom openen. Zo helpen ze mee om van deze opendeurdagen een waar succes te maken. Omdat ze het oordeel van autojournalisten niet nodig hadden om te weten wat de nieuwe Golf uniek maakt, zijn deze mensen de perfecte ambassadeurs van de nieuwe Golf.

29% van alle gecontacteerde eigenaars reageerden positief. Ze toonden zich meteen bereid om een virtuele of echte showroom te openen bij hen thuis. Daarmee ondersteunen ze hun lokale concessiehouder.
De deelnemers zijn niet alleen autoliefhebbers, het zijn ook 'brand ambassadors'. Met veel enthousiasme vertellen ze hun vrienden en kennissen over de positieve eigenschappen van hun nieuwe wagen.

Samen met Emakina en Strategie One werd het online- en activatieluik uitgewerkt. In totaal werden meer dan 100 fysieke showrooms geopend doorheen het hele land. 10 showrooms ontvingen daarbij een 'special treatment' inclusief POS-materiaal, catering en hostessen om de genodigden te verwelkomen.

De Golfeigenaars kunnen ook een virtuele showroom openen waarin ze vertellen waarom ze voor de nieuwe Golf kozen. De meest voorkomende redenen zijn comfort, veiligheid en technologische innovaties. Tenslotte kunnen ze hun showroom promoten via sociale media om stemmen te verzamelen. Zo maken ze kans op extra accessoires.

Uiteindelijk blijft het hoofdopzet van de hele actie het genereren van traffic naar de hoofdconcessies. De opendeurdagen gingen reeds van start op 18 mei en lopen verder t.e.m. 28 mei. Dit weekend is de laatste kans om de particuliere showrooms te bezoeken.

Meer informatie via http://www.golfdriversdays.be

Advertiser    Volkswagen
Marketing Manager Belgium    Nicolas Deturck
Advertising Manager     Tony Peetermans